top of page

fot. Grzegorz Mart

wj_2022_19_09_komuna_mini-03_auto_1400x800.jpg

WARSZAWSKI DOM KULTURY  im. Czarnego Romana

„Muzyka łączy” - tego dyskusyjnego sloganu trudno nie przywołać w kontekście koncertu, który odbył się – jako część głównego programu Warszawskiej Jesieni –  18 i 19 września 2022 roku w teatrze Komuna Warszawa.

 

Połączył on klasycznie wykształconych członków zespołu Match Match oraz osadzoną w muzyce tradycyjnej Radical Polish Arkestra z doświadczonymi przez los amatorami ze stołecznego Teatru Bezdomnych. Połączył też dwa jakże odmienne, choć wyrastające z tego samego, minimalistycznego korzenia dzieła.

 

„The Great Learning” Corneliusa Cardew to żywioł  zbiorowego, improwizowanego muzykowania, a zarazem miniatura społeczeństwa, w której banalne starania poszczególnych członków, a przede wszystkim ich współpraca kreują złożony, tętniący życiem organizm. Andersenowsko-Bachowska „Pasja według dziewczynki z zapałkami” Davida Langa niesie ze sobą precyzję, kameralną kontemplację, intymność oraz estradowy dystans, który paradoksalnie najlepiej czasem służy poczuciu wspólnoty. Które z tych dzieł ma większe szansę uwrażliwić odbiorców na cierpienie bliźnich, dotkniętych choćby kryzysem bezdomności?  Czy któreś ma moc wzbudzania poczucia przynależności do większej całości oraz odpowiedzialności za nią? 

wj_2022_19_09_komuna_mini-36_auto_1400x800.jpg
wj_2022_19_09_komuna_mini-01_auto_1400x800.jpg
2022_NCK_dofinans_interwencje-mono.jpg
bottom of page